یادداشتی که به نظر من بهترین دلایل برای ضرورت خواندن کیمیاگر را به ما یادآور می‌شود و احساساتمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این نوشته توسط جی آرمسترانگ، نویسنده و معلم آمریکایی نوشته شده است.

چرا باید کتاب «کیمیاگر» را بخوانید؟

کتاب کیمیاگر

چون شما ۳۰ ساله می‌شوید، فکر می‌کنید زمان دوست شماست، تصمیمات اشتباه می‌گیرید، انتخاب‌های مرددی دارید، به خاطر ترس از تنها ماندن نظرات دیگران را به عنوان حقیقت زندگی می‌پذیرید. می‌خواهید زندگی ساده و آسانی داشته باشید اما انتظار پاداش‌ چشمگیر دارید، نمی‌دانید که انتخاب‌های زندگی‌تان، حتی کوچک‌ترینشان هم تأثیرات زیادی بر زندگی‌تان دارد.
شما باید کتاب کیمیاگر پائولو را بخوانید. چون قرار است پدر یا مادر چند فرزند شوید، هزینه زندگی و مدرسه‌شان را دهید و سپس مریض شوید. مریضی روح و جسمتان را دربربگیرد، خسته‌کننده‌ترین و تکراری‌ترین روزهای عمرتان را بگذرانید و سپس به این نتیجه برسید که درد و ناراحتی برای رشدتان ضروری است. به این نتیجه برسید که دردهای شما، ماجراهای ناگوار زندگی‌تان و زخم‌های حک شده بر تنتان، همگی نشانه قدرت برتری است که به زندگی شما هدف و معنا می‌دهد.

۵ نکته مهمی که از کیمیاگر یاد گرفتم

  • هر انسانی سرنوشت خود را هنگام کودکی متوجه می‌شود. هنگام کودکی ما بازی می‌کنیم و احساساتمان را بروز می‌دهیم. اما با بزرگ شدن، جهان معیارهایش را به ما تحمیل می‌کند و ما سرنوشت خودمان را رها می‌کنیم. پس به جای دنبال کردن چیزی که خودمان می‌خواهیم باشیم، چیزی که دیگران از ما انتظار دارند باشیم را عملی می‌کنیم.
  • انتخاب‌های ما عواقبی دارد که فراتر از آگاهی و زندگی ما را دربرمی‌گیرد.
  • سرنوشت و هدف نهایی ما با رنج بی‌پایان گره خورده است.
  • رنج کشیدن برای رسیدن به سرنوشت نهایی خود، بسیار قهرمانانه‌تر و قابل‌تقدیرتر از داشتن یک زندگی امن و راحت است.

منبع: دیجی‌کالا مگ

دوشنبه 29 بهمن 1397
بؤلوملر :